Aanbod
Bel of mail gerust: ma. t/m zo. van 10:00 to 22:00
Wij berekenen geen reserveringskosten
Contact
0570 615 994 (NL) | 0031 570 615 994 (BE)
Contact Bel Mail Whatsapp
Bel of mail gerust: ma. t/m zo. van 10:00 to 22:00
Veelgestelde vragen
Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat? Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat? Corona update 2 juli 2020 Corona update 2 juli 2020 Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven? Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven? Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona? Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona? Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown? Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown? Wat gebeurt er met mijn boeking a.g.v. de corona-maatregelen in de maanden JULI, AUGUSTUS en later? Wat gebeurt er met mijn boeking a.g.v. de corona-maatregelen in de maanden JULI, AUGUSTUS en later? Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb? Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb? Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR? Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR? Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen? Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen? Hoe boek ik? Hoe boek ik? Hoe gaat het verder met de betaling? Hoe gaat het verder met de betaling? Een optie nemen Een optie nemen Wanneer ontvang ik de documenten? Wanneer ontvang ik de documenten? Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd) Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd) Hoe zit het met de annuleringsverzekering? Hoe zit het met de annuleringsverzekering? Is een boeking overdraagbaar? Is een boeking overdraagbaar? Met welk verbruik dient u rekening te houden? Met welk verbruik dient u rekening te houden? Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden? Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden? Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig? Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig? Waarvoor betaal ik een borg? Waarvoor betaal ik een borg? Aan wie en hoe betaal ik de borg? Aan wie en hoe betaal ik de borg? Hoe hoog is die borg? Hoe hoog is die borg? Van wie en hoe ontvang ik de borg terug? Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?
Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat?

Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat?

Helaas, we kunnen er niet onderuit. Gelukkig kunnen we weer op vakantie, maar er zijn een paar regels waar we ons aan moeten houden in België. We zetten ze hieronder voor u op een rijtje.
De regels gelden vanaf 1 juli tot 1 augustus. Daarna komen er waarschijnlijk weer versoepelingen.

De reis ernaar toe
In België mag je in de auto samen reizen. Wanneer je met mensen uit je eigen huishouden in de auto zit zijn er geen restricties. Zit je in de auto met iemand uit een ander huishouden dan allemaal mondkapjes op en anderhalve meter afstand houden waar mogelijk.

Met hoeveel mensen mag je tegelijk in een vakantiehuis?
Vanaf 1 juli mag je in het vakantiehuis met maximum 15 mensen tegelijk zijn.

Op het vakantiepark
Op de vakantieparken mag je sporten en buiten spelen. Ook de restaurants in vakantie parken zijn open, en dat volgens dezelfde voorwaarden als de rest van de horecasector. De zwembaden in de parken zijn, net zoals de gewone zwembaden, open vanaf 1 juli.
In de café’s of restaurants moet je rekening houden met de volgende voorwaarden:
• Er mogen maximaal 10 personen samen aan tafel zitten
• Je kan niet zitten of bestellen aan de bar en er mag enkel bediend worden aan tafel.
• Tussen de verschillende tafels moet er 1,5 meter afstand zijn.
• Obers moeten een mondmasker dragen.
• Alle cafés en restaurants moeten ten laatste om 1 uur ‘s nachts de deuren sluiten.
Reserveren is niet verplicht, maar wel gewenst.

Outdoor activiteiten
Het aantal mensen dat samen mag sporten is 50. Voor de outdoor activiteiten moet vooraf gereserveerd worden.

Wat zijn de regels in de winkels?
Mondmaskers in winkels zijn niet verplicht.
1 klant per 10 vierkante meter is toegestaan in de winkel.

Ontspanning
Vanaf 1 juli mogen theaters, bioscopen, pretparken, binnenspeeltuinen, zwembaden, wellnesscentra, casino’s en speelhallen en congreszalen weer open. Culturele activiteiten zoals naar de cinema of het theater kunnen met maximaal 200 man.

De regels gelezen? Zoek dan nu een mooi vakantiehuis uit!

Corona update 2 juli 2020

Het reisadvies in België, Duitsland en Luxemburg is code geel! Dat betekent dat toeristische reizen zijn toegestaan. Nederlanders en Belgen kunnen dus weer naar België, Duitsland en Luxemburg op vakantie.

In de Ardennen mogen vanaf 1 juli per vakantiehuis 15 personen verblijven.
In Duitsland mag men samen komen met 1 ander gezin of met maximaal 10 personen.

 

 

Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven?

In de Belgische Ardennen:

In de Belgische Ardennen mogen er max. 15 personen in een huis.
Deze regel geldt tot 1 augustus en zal dan  versoepeld worden. Na 1 augustus zijn dus meer dan 10 personen welkom.
Zomerkampen met kinderen zijn toegestaan, mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
Er moet in “bubbels” gewerkt worden met een max van 50 personen per bubbel. De bubbels leven zoveel mogelijk apart van elkaar en komen zo min mogelijk met elkaar in contact.

In de Duitse Eifel:

Familiegroepen in de eerste lijn mogen samen komen.
Twee families mogen ook samenkomen.
Groepen tot max. 10 personen mogen komen.

 

 

 

Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona?

Wij hebben inderdaad versoepelde voorwaarden als u nu een vakantiehuis boekt voor in de zomer of het najaar:

    • Bij enkele vakantiehuizen hoeft u maar 20-25 % van het huurbedrag aan te betalen in plaats van 50 %;
    • Bij deze vakantiehuizen krijgt u gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown;
    • U hoeft de tweede betaling pas te voldoen, als zeker is dat uw vakantie door kan gaan en op zijn vroegst 2 weken voor aankomstdatum;
    • Als blijkt dat u niet mag reizen a.g.v. corona, kunt u kosteloos omboeken, een waardebon ontvangen voor het aanbetaalde bedrag en in sommige gevallen kosteloos annuleren;

Wij zijn van 10 tot 22 uur te bereiken en reageren dezelfde dag.

Toch nog twijfels? Mail ons, we informeren u graag.

 

Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown?

Bij Ardennenplezier krijg je bij veel vakantiehuizen een ‘geld-terug-garantie’ voor als er een tweede lockdown komt.

Hoe werkt het?
Stel, je boekt een vakantiewoning voor in augustus. Je betaalt dan 50 % en in sommige gevallen 25 % van het huurbedrag aan. Pas als zeker is dat de vakantie door kan gaan, betaal je het tweede deel.
Dan blijkt dat door de corona crisis de woning toch op slot moet in augustus……Bij deze vakantiehuizen ontvang je dan gegarandeerd je geld terug!

Bij alle andere vakantiehuizen kun je kosteloos omboeken of een waardebon krijgen voor het aanbetaalde bedrag. Zo ben je nooit je geld kwijt!

Twijfels of vragen? Laat het ons weten. We helpen graag.

 

Wat gebeurt er met mijn boeking a.g.v. de corona-maatregelen in de maanden JULI, AUGUSTUS en later?

Stand van zaken België, Duitsland en Luxemburg:
Toeristische reizen in België, Duitsland en Luxemburg  zijn toegestaan

Wat gebeurt er als uw toch woning dicht is op de datum dat u op vakantie zou gaan?
U krijgt van ons een waardebon voor het aanbetaalde bedrag. Of u kunt direct omboeken naar een andere datum (tot een jaar na dato).
Bij enkele vakantiehuizen krijgt u de aanbetaling terug.

Wat gebeurt er als uw vakantiewoning open is, maar u wordt geadviseerd niet te reizen of van huis te gaan.
U krijgt van ons een waardebon voor het aanbetaalde bedrag. Of u kunt direct omboeken naar een andere datum (tot een jaar na dato).

Als uw vakantie wel door kan gaan, maar u wilt toch annuleren
Als u nu zou annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden, zoals vermeldt op uw reserveringsformulier en op onze website.:
Als de huurder zelf annuleert, zijn de annuleringskosten 50 % van het huurbedrag.

Moet ik mijn tweede betaling voldoen als niet zeker is of mijn vakantie door kan gaan?
De voorwaarden voor het betalen van de tweede termijn (normaal gesproken zes weken voor aankomst) zijn versoepeld. U hoeft pas 2 weken voor aankomst de tweede termijn te betalen en pas als zeker is dat uw vakantie door kan gaan.

Heeft u nog vragen? Mail ons ( liever dan bellen), we antwoorden bij mails overdag, op dezelfde dag en bij mails ‘s avonds, de volgende morgen.

Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb?

U heeft een waardebon gekregen, omdat uw vakantie als gevolg van corona maatregelen niet door kon gaan.

De bon heeft de waarde van de betaling die u heeft gedaan.
U kunt gebruik maken van de bon tot een jaar na de datum van uw geannuleerde boeking.
De bon geldt alleen voor de vakantiewoning die u in eerste instantie geboekt had.
De bon kan niet worden ingewisseld tegen contanten.

 

 

Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?

Wij zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar wordt overgemaakt.

Is mijn vakantie gegarandeerd als Ardennenplezier failliet gaat?

Ja, omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar gaat, is uw vakantie gegarandeerd. Ook als Ardennenplezier failliet zou gaan.

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 2 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten dan alsnog toe.
3 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Zes weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd)

ONDERSTAANDE ANTWOORDEN GELDEN NIET ALTIJD VOOR ANNULERINGEN OF WIJZIGINGEN IN CORONATIJD.
KIJK DAARVOOR BIJ EERDERE VEELGESTELDE VRAGEN, of neem contact met ons op.

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Uw annulering dient altijd schriftelijk (per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen. Als u 10 dagen na boeking annuleert, bent u 50 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. Als u binnen 6 weken voor aankomst annuleert, bent u 100 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. U kunt dit bedrag via uw eigen annuleringsverzekering terugvragen.   U ontvangt bij annulering dus geen geld terug via Ardennenplezier.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

Als u zich wilt verzekeren voor ziekte of andere omstandigheden waardoor uw vakantie niet door kan gaan,  dient u zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank.
Mocht u de vakantie moeten annuleren omdat u of iemand in uw gezelschap ziek is, krijgt u alleen geld terug  via een door u zelf afgesloten annuleringsverzekering.

Kosteloos annuleren is in corona tijd in bepaalde omstandigheden mogelijk. Vraag hiernaar, elke situatie is weer anders.

 

 

Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat?
Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat?

Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat?

Helaas, we kunnen er niet onderuit. Gelukkig kunnen we weer op vakantie, maar er zijn een paar regels waar we ons aan moeten houden in België. We zetten ze hieronder voor u op een rijtje.
De regels gelden vanaf 1 juli tot 1 augustus. Daarna komen er waarschijnlijk weer versoepelingen.

De reis ernaar toe
In België mag je in de auto samen reizen. Wanneer je met mensen uit je eigen huishouden in de auto zit zijn er geen restricties. Zit je in de auto met iemand uit een ander huishouden dan allemaal mondkapjes op en anderhalve meter afstand houden waar mogelijk.

Met hoeveel mensen mag je tegelijk in een vakantiehuis?
Vanaf 1 juli mag je in het vakantiehuis met maximum 15 mensen tegelijk zijn.

Op het vakantiepark
Op de vakantieparken mag je sporten en buiten spelen. Ook de restaurants in vakantie parken zijn open, en dat volgens dezelfde voorwaarden als de rest van de horecasector. De zwembaden in de parken zijn, net zoals de gewone zwembaden, open vanaf 1 juli.
In de café’s of restaurants moet je rekening houden met de volgende voorwaarden:
• Er mogen maximaal 10 personen samen aan tafel zitten
• Je kan niet zitten of bestellen aan de bar en er mag enkel bediend worden aan tafel.
• Tussen de verschillende tafels moet er 1,5 meter afstand zijn.
• Obers moeten een mondmasker dragen.
• Alle cafés en restaurants moeten ten laatste om 1 uur ‘s nachts de deuren sluiten.
Reserveren is niet verplicht, maar wel gewenst.

Outdoor activiteiten
Het aantal mensen dat samen mag sporten is 50. Voor de outdoor activiteiten moet vooraf gereserveerd worden.

Wat zijn de regels in de winkels?
Mondmaskers in winkels zijn niet verplicht.
1 klant per 10 vierkante meter is toegestaan in de winkel.

Ontspanning
Vanaf 1 juli mogen theaters, bioscopen, pretparken, binnenspeeltuinen, zwembaden, wellnesscentra, casino’s en speelhallen en congreszalen weer open. Culturele activiteiten zoals naar de cinema of het theater kunnen met maximaal 200 man.

De regels gelezen? Zoek dan nu een mooi vakantiehuis uit!

Corona update 2 juli 2020
Corona update 2 juli 2020

Het reisadvies in België, Duitsland en Luxemburg is code geel! Dat betekent dat toeristische reizen zijn toegestaan. Nederlanders en Belgen kunnen dus weer naar België, Duitsland en Luxemburg op vakantie.

In de Ardennen mogen vanaf 1 juli per vakantiehuis 15 personen verblijven.
In Duitsland mag men samen komen met 1 ander gezin of met maximaal 10 personen.

 

 

Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven?
Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven?

In de Belgische Ardennen:

In de Belgische Ardennen mogen er max. 15 personen in een huis.
Deze regel geldt tot 1 augustus en zal dan  versoepeld worden. Na 1 augustus zijn dus meer dan 10 personen welkom.
Zomerkampen met kinderen zijn toegestaan, mits aan de volgende voorwaarden wordt voldaan:
Er moet in “bubbels” gewerkt worden met een max van 50 personen per bubbel. De bubbels leven zoveel mogelijk apart van elkaar en komen zo min mogelijk met elkaar in contact.

In de Duitse Eifel:

Familiegroepen in de eerste lijn mogen samen komen.
Twee families mogen ook samenkomen.
Groepen tot max. 10 personen mogen komen.

 

 

 

Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona?
Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona?

Wij hebben inderdaad versoepelde voorwaarden als u nu een vakantiehuis boekt voor in de zomer of het najaar:

    • Bij enkele vakantiehuizen hoeft u maar 20-25 % van het huurbedrag aan te betalen in plaats van 50 %;
    • Bij deze vakantiehuizen krijgt u gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown;
    • U hoeft de tweede betaling pas te voldoen, als zeker is dat uw vakantie door kan gaan en op zijn vroegst 2 weken voor aankomstdatum;
    • Als blijkt dat u niet mag reizen a.g.v. corona, kunt u kosteloos omboeken, een waardebon ontvangen voor het aanbetaalde bedrag en in sommige gevallen kosteloos annuleren;

Wij zijn van 10 tot 22 uur te bereiken en reageren dezelfde dag.

Toch nog twijfels? Mail ons, we informeren u graag.

 

Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown?
Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een tweede lockdown?

Bij Ardennenplezier krijg je bij veel vakantiehuizen een ‘geld-terug-garantie’ voor als er een tweede lockdown komt.

Hoe werkt het?
Stel, je boekt een vakantiewoning voor in augustus. Je betaalt dan 50 % en in sommige gevallen 25 % van het huurbedrag aan. Pas als zeker is dat de vakantie door kan gaan, betaal je het tweede deel.
Dan blijkt dat door de corona crisis de woning toch op slot moet in augustus……Bij deze vakantiehuizen ontvang je dan gegarandeerd je geld terug!

Bij alle andere vakantiehuizen kun je kosteloos omboeken of een waardebon krijgen voor het aanbetaalde bedrag. Zo ben je nooit je geld kwijt!

Twijfels of vragen? Laat het ons weten. We helpen graag.

 

Wat gebeurt er met mijn boeking a.g.v. de corona-maatregelen in de maanden JULI, AUGUSTUS en later?
Wat gebeurt er met mijn boeking a.g.v. de corona-maatregelen in de maanden JULI, AUGUSTUS en later?

Stand van zaken België, Duitsland en Luxemburg:
Toeristische reizen in België, Duitsland en Luxemburg  zijn toegestaan

Wat gebeurt er als uw toch woning dicht is op de datum dat u op vakantie zou gaan?
U krijgt van ons een waardebon voor het aanbetaalde bedrag. Of u kunt direct omboeken naar een andere datum (tot een jaar na dato).
Bij enkele vakantiehuizen krijgt u de aanbetaling terug.

Wat gebeurt er als uw vakantiewoning open is, maar u wordt geadviseerd niet te reizen of van huis te gaan.
U krijgt van ons een waardebon voor het aanbetaalde bedrag. Of u kunt direct omboeken naar een andere datum (tot een jaar na dato).

Als uw vakantie wel door kan gaan, maar u wilt toch annuleren
Als u nu zou annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden, zoals vermeldt op uw reserveringsformulier en op onze website.:
Als de huurder zelf annuleert, zijn de annuleringskosten 50 % van het huurbedrag.

Moet ik mijn tweede betaling voldoen als niet zeker is of mijn vakantie door kan gaan?
De voorwaarden voor het betalen van de tweede termijn (normaal gesproken zes weken voor aankomst) zijn versoepeld. U hoeft pas 2 weken voor aankomst de tweede termijn te betalen en pas als zeker is dat uw vakantie door kan gaan.

Heeft u nog vragen? Mail ons ( liever dan bellen), we antwoorden bij mails overdag, op dezelfde dag en bij mails ‘s avonds, de volgende morgen.

Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb?
Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb?

U heeft een waardebon gekregen, omdat uw vakantie als gevolg van corona maatregelen niet door kon gaan.

De bon heeft de waarde van de betaling die u heeft gedaan.
U kunt gebruik maken van de bon tot een jaar na de datum van uw geannuleerde boeking.
De bon geldt alleen voor de vakantiewoning die u in eerste instantie geboekt had.
De bon kan niet worden ingewisseld tegen contanten.

 

 

Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?
Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?

Wij zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar wordt overgemaakt.

Is mijn vakantie gegarandeerd als Ardennenplezier failliet gaat?

Ja, omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar gaat, is uw vakantie gegarandeerd. Ook als Ardennenplezier failliet zou gaan.

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?
Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Hoe boek ik?
Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Hoe gaat het verder met de betaling?
Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 2 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Een optie nemen
Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Wanneer ontvang ik de documenten?
Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten dan alsnog toe.
3 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Zes weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd)
Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd)

ONDERSTAANDE ANTWOORDEN GELDEN NIET ALTIJD VOOR ANNULERINGEN OF WIJZIGINGEN IN CORONATIJD.
KIJK DAARVOOR BIJ EERDERE VEELGESTELDE VRAGEN, of neem contact met ons op.

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Uw annulering dient altijd schriftelijk (per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen. Als u 10 dagen na boeking annuleert, bent u 50 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. Als u binnen 6 weken voor aankomst annuleert, bent u 100 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. U kunt dit bedrag via uw eigen annuleringsverzekering terugvragen.   U ontvangt bij annulering dus geen geld terug via Ardennenplezier.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?
Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

Als u zich wilt verzekeren voor ziekte of andere omstandigheden waardoor uw vakantie niet door kan gaan,  dient u zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank.
Mocht u de vakantie moeten annuleren omdat u of iemand in uw gezelschap ziek is, krijgt u alleen geld terug  via een door u zelf afgesloten annuleringsverzekering.

Kosteloos annuleren is in corona tijd in bepaalde omstandigheden mogelijk. Vraag hiernaar, elke situatie is weer anders.

 

 

Is een boeking overdraagbaar?
Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?
Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?
Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?
Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Waarvoor betaal ik een borg?
Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?
Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Hoe hoog is die borg?
Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?
Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Blijf op de hoogte van onze laatste aanbiedingen

Een moment geduld a.u.b...

Bedankt voor het aanmelden!

Ga naar zoekresultaten
0 filters
Advies nodig?
Bel of mail gerust dagelijks van 10:00 - 22:00
0570 615 994 (NL) 0031 570 615 994 (BE)
Wij berekenen geen reserveringskosten