Aanbod
Bel of mail gerust: ma. t/m zo. van 10:00 to 22:00
Wij berekenen geen reserveringskosten
Contact
0570 615 994 (NL) | 0031 570 615 994 (BE)
Contact Bel Mail Whatsapp
Bel of mail gerust: ma. t/m zo. van 10:00 to 22:00
Veelgestelde vragen
Wat gebeurt er met mijn boeking als de vakantiewoning gesloten is agv de corona maatregelen? Wat gebeurt er met mijn boeking als de vakantiewoning gesloten is agv de corona maatregelen? Wat gebeurt er met mijn boeking in mei en juni a.g.v. de corona maatregelen? Wat gebeurt er met mijn boeking in mei en juni a.g.v. de corona maatregelen? Kan ik nu al boeken voor de zomer i.v.m corona? Kan ik nu al boeken voor de zomer i.v.m corona? Corona update 31 maart 2020 Corona update 31 maart 2020 Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen? Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen? Hoe boek ik? Hoe boek ik? Hoe gaat het verder met de betaling? Hoe gaat het verder met de betaling? Een optie nemen Een optie nemen Wanneer ontvang ik de documenten? Wanneer ontvang ik de documenten? Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? Hoe zit het met de annuleringsverzekering? Hoe zit het met de annuleringsverzekering? Is een boeking overdraagbaar? Is een boeking overdraagbaar? Met welk verbruik dient u rekening te houden? Met welk verbruik dient u rekening te houden? Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden? Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden? Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig? Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig? Waarvoor betaal ik een borg? Waarvoor betaal ik een borg? Aan wie en hoe betaal ik de borg? Aan wie en hoe betaal ik de borg? Hoe hoog is die borg? Hoe hoog is die borg? Van wie en hoe ontvang ik de borg terug? Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?
Wat gebeurt er met mijn boeking als de vakantiewoning gesloten is agv de corona maatregelen?

Als uw vakantiehuis gesloten is agv de corona maatregelen,  betekent dat dat uw vakantie niet door kan gaan.

Wat kunnen wij u aanbieden?

Door de Nederlandse en Belgische overheid wordt de reiswereld gesteund in de maatregel om uw vakantie om te boeken naar een ander moment dit jaar of in 2021 tot 1 juni 2021.  Zo kunnen wij er samen voor zorgen dat de reissector deze moeilijke periode doorkomt en u op een later moment alsnog kan genieten van een vakantie in de Ardennen, Duitse eifel of Luxemburg. Wij hopen dat u hier aan meewerkt!

Hoe werkt het?

Graag ontvangen wij van u een mailtje waarin u aangeeft of  u uw vakantie wilt omboeken. Weet u nog niet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen? Dan bieden wij u een document aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. De reissom die u heeft betaald, wordt dan op een later moment verwerkt in de betaling van uw nieuwe boeking.
Op onze website vindt u de vrije periodes in groen, op de kalender van de vakantiewoning die u geboekt heeft.
Mochten er speciale omstandigheden zijn waardoor u toch wilt annuleren, horen wij dat graag. Wij zoeken graag voor alle partijen de beste oplossing.

Voorwaarden:

De omboeking geldt voor het vakantiehuis dat u al geboekt heeft, u kunt dus niet uit andere vakantiehuizen  van onze website kiezen.
U kunt omboeken naar een datum tot 1 juni 2021. Als dat niet lukt, omdat bijvoorbeeld de woning al veel bezette periodes heeft, dan overleggen wij graag met u of een boeking na 1 juni 2021 mogelijk is.
U kunt kosteloos omboeken naar een periode die dezelfde prijs heeft. U betaalt het verschil, als de nieuwe periode duurder is.

Heeft u nog vragen? Mail ons ( liever dan bellen), we antwoorden bij mails overdag, op dezelfde dag en bij mails ‘s avonds, op de volgende morgen.

Wat gebeurt er met mijn boeking in mei en juni a.g.v. de corona maatregelen?

U heeft geboekt voor een periode in mei of  juni:
De Belgische overheid heeft op 27 maart jl.  besloten de vakantiehuizen gesloten te houden tot 20 april 2020.

Wat betekent dit voor u?

Uw vakantie kan op dit moment doorgaan.
Als u nu zou annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden, zoals vermeldt op uw reserveringsformulier en op onze website.:
Als door omstandigheden de boeking geannuleerd moet worden, heeft de huurder vijf dagen de tijd na boekingsdatum om dit aan Ardennenplezier door te geven en is de annulering kosteloos. Als de huurder tussen 5 en 10 dagen annuleert, worden er € 25 annuleringskosten gerekend. Als de huurder annuleert tussen 10 en 14 dagen na boeking, zijn de annuleringskosten 50 % van het huurbedrag.

Wat als blijkt dat de corona-maatregelen verlengd worden?
Zie hiervoor het antwoord bij de vraag: Wat als de vakantiewoning a.g.v. de corona maatregelen gesloten is op de datum dat ik zou komen?

In deze corona-tijd zijn er wellicht speciale omstandigheden  waardoor bovenstaande annuleringsvoorwaarden niet gelden.
Mail ons! We zoeken graag samen naar een oplossing. Er wordt in de meeste gevallen dezelfde dag gereageerd.

Speciale omstandigheden:
Ik ben werkzaam in de zorg, kan ik mijn geboekte reis kosteloos annuleren?

De overheid heeft zorgpersoneel opgeroepen geen reizen te ondernemen naar het buitenland. Je kunt uiteraard de reis annuleren, maar de reisorganisator kan dan wel annuleringskosten in rekening brengen. Je kunt de reisovereenkomst dan beëindigen tegen de annuleringskosten zoals afgesproken in de reisovereenkomst.Vervolgens kun je dan -lees de polisvoorwaarden- misschien gebruikmaken van je reis- en/of annuleringsverzekering. Als dit niet het geval is, kun je de annuleringskosten in bepaalde gevallen mogelijk neerleggen bij je werkgever. Het ligt niet in de risicosfeer van de reisorganisator om deze kosten voor zijn rekening te nemen.

Echter: Ardennenplezier gaat in dit geval graag voor u in overleg met de eigenaar om te bekijken wat zij voor u kunnen doen, bijvoorbeeld omboeken naar een andere periode. Wij komen graag met u tot een oplossing!

Heeft u nog vragen? Mail ons ( liever dan bellen), we antwoorden bij mails overdag, op dezelfde dag en bij mails ‘s avonds, op de volgende morgen.

Kan ik nu al boeken voor de zomer i.v.m corona?

Ja, dat kan. Wij hopen met z’n allen dat de corona-maatregelen dit voorjaar verder worden afgebouwd, zodat alle boekingen in de zomervakantie door kunnen gaan. We denken dat veel mensen een vakantie dichterbij huis gaan zoeken.Als u nu boekt voor de zomer, betaalt u binnen 7-10 dagen de aanbetaling aan. Mocht blijken dat het vakantiehuis toch dicht is, dan kunt u omboeken naar een andere periode of de aanbetaling terug ontvangen. Heeft u toch twijfels of vragen? Laat het ons weten, we informeren u graag!.

Corona update 31 maart 2020

Op dit moment is de situatie als volgt:
In de Belgische Ardennen  zijn vakantiehuizen gesloten tot en met 19 april 2020.
In Groothertogdom Luxemburg zijn vakantiehuizen gesloten tot en met 19 april 2020
In de Duitse Eifel zijn vakantiehuizen gesloten tot 19 april 2020.
In Nederland zijn bijeenkomsten vanaf 3 personen tot en met 28 april 2020 verboden.
Inmiddels heeft u per email ( op 27 maart 2020) een bericht ontvangen met wat dat voor uw vakantie betekent.
Heeft u niets ontvangen? Laat het ons weten, we sturen de mail alsnog.

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 6 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten dan alsnog toe.
3 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Zes weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren?

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Uw annulering dient altijd schriftelijk (per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen. Als u 10 dagen na boeking annuleert, bent u 50 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. Als u binnen 6 weken voor aankomst annuleert, bent u 100 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. U kunt dit bedrag via uw eigen annuleringsverzekering terugvragen.   U ontvangt bij annulering dus geen geld terug via Ardennenplezier.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

U dient zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank. Mocht u de vakantie moeten annuleren, krijgt u alleen geld terug op basis van een door u afgesloten annuleringsverzekering.

Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Wat gebeurt er met mijn boeking als de vakantiewoning gesloten is agv de corona maatregelen?
Wat gebeurt er met mijn boeking als de vakantiewoning gesloten is agv de corona maatregelen?

Als uw vakantiehuis gesloten is agv de corona maatregelen,  betekent dat dat uw vakantie niet door kan gaan.

Wat kunnen wij u aanbieden?

Door de Nederlandse en Belgische overheid wordt de reiswereld gesteund in de maatregel om uw vakantie om te boeken naar een ander moment dit jaar of in 2021 tot 1 juni 2021.  Zo kunnen wij er samen voor zorgen dat de reissector deze moeilijke periode doorkomt en u op een later moment alsnog kan genieten van een vakantie in de Ardennen, Duitse eifel of Luxemburg. Wij hopen dat u hier aan meewerkt!

Hoe werkt het?

Graag ontvangen wij van u een mailtje waarin u aangeeft of  u uw vakantie wilt omboeken. Weet u nog niet naar welke periode u uw boeking wilt wijzigen? Dan bieden wij u een document aan ter waarde van de reissom die u reeds heeft betaald. De reissom die u heeft betaald, wordt dan op een later moment verwerkt in de betaling van uw nieuwe boeking.
Op onze website vindt u de vrije periodes in groen, op de kalender van de vakantiewoning die u geboekt heeft.
Mochten er speciale omstandigheden zijn waardoor u toch wilt annuleren, horen wij dat graag. Wij zoeken graag voor alle partijen de beste oplossing.

Voorwaarden:

De omboeking geldt voor het vakantiehuis dat u al geboekt heeft, u kunt dus niet uit andere vakantiehuizen  van onze website kiezen.
U kunt omboeken naar een datum tot 1 juni 2021. Als dat niet lukt, omdat bijvoorbeeld de woning al veel bezette periodes heeft, dan overleggen wij graag met u of een boeking na 1 juni 2021 mogelijk is.
U kunt kosteloos omboeken naar een periode die dezelfde prijs heeft. U betaalt het verschil, als de nieuwe periode duurder is.

Heeft u nog vragen? Mail ons ( liever dan bellen), we antwoorden bij mails overdag, op dezelfde dag en bij mails ‘s avonds, op de volgende morgen.

Wat gebeurt er met mijn boeking in mei en juni a.g.v. de corona maatregelen?
Wat gebeurt er met mijn boeking in mei en juni a.g.v. de corona maatregelen?

U heeft geboekt voor een periode in mei of  juni:
De Belgische overheid heeft op 27 maart jl.  besloten de vakantiehuizen gesloten te houden tot 20 april 2020.

Wat betekent dit voor u?

Uw vakantie kan op dit moment doorgaan.
Als u nu zou annuleren, dan gelden de annuleringsvoorwaarden, zoals vermeldt op uw reserveringsformulier en op onze website.:
Als door omstandigheden de boeking geannuleerd moet worden, heeft de huurder vijf dagen de tijd na boekingsdatum om dit aan Ardennenplezier door te geven en is de annulering kosteloos. Als de huurder tussen 5 en 10 dagen annuleert, worden er € 25 annuleringskosten gerekend. Als de huurder annuleert tussen 10 en 14 dagen na boeking, zijn de annuleringskosten 50 % van het huurbedrag.

Wat als blijkt dat de corona-maatregelen verlengd worden?
Zie hiervoor het antwoord bij de vraag: Wat als de vakantiewoning a.g.v. de corona maatregelen gesloten is op de datum dat ik zou komen?

In deze corona-tijd zijn er wellicht speciale omstandigheden  waardoor bovenstaande annuleringsvoorwaarden niet gelden.
Mail ons! We zoeken graag samen naar een oplossing. Er wordt in de meeste gevallen dezelfde dag gereageerd.

Speciale omstandigheden:
Ik ben werkzaam in de zorg, kan ik mijn geboekte reis kosteloos annuleren?

De overheid heeft zorgpersoneel opgeroepen geen reizen te ondernemen naar het buitenland. Je kunt uiteraard de reis annuleren, maar de reisorganisator kan dan wel annuleringskosten in rekening brengen. Je kunt de reisovereenkomst dan beëindigen tegen de annuleringskosten zoals afgesproken in de reisovereenkomst.Vervolgens kun je dan -lees de polisvoorwaarden- misschien gebruikmaken van je reis- en/of annuleringsverzekering. Als dit niet het geval is, kun je de annuleringskosten in bepaalde gevallen mogelijk neerleggen bij je werkgever. Het ligt niet in de risicosfeer van de reisorganisator om deze kosten voor zijn rekening te nemen.

Echter: Ardennenplezier gaat in dit geval graag voor u in overleg met de eigenaar om te bekijken wat zij voor u kunnen doen, bijvoorbeeld omboeken naar een andere periode. Wij komen graag met u tot een oplossing!

Heeft u nog vragen? Mail ons ( liever dan bellen), we antwoorden bij mails overdag, op dezelfde dag en bij mails ‘s avonds, op de volgende morgen.

Kan ik nu al boeken voor de zomer i.v.m corona?
Kan ik nu al boeken voor de zomer i.v.m corona?

Ja, dat kan. Wij hopen met z’n allen dat de corona-maatregelen dit voorjaar verder worden afgebouwd, zodat alle boekingen in de zomervakantie door kunnen gaan. We denken dat veel mensen een vakantie dichterbij huis gaan zoeken.Als u nu boekt voor de zomer, betaalt u binnen 7-10 dagen de aanbetaling aan. Mocht blijken dat het vakantiehuis toch dicht is, dan kunt u omboeken naar een andere periode of de aanbetaling terug ontvangen. Heeft u toch twijfels of vragen? Laat het ons weten, we informeren u graag!.

Corona update 31 maart 2020
Corona update 31 maart 2020

Op dit moment is de situatie als volgt:
In de Belgische Ardennen  zijn vakantiehuizen gesloten tot en met 19 april 2020.
In Groothertogdom Luxemburg zijn vakantiehuizen gesloten tot en met 19 april 2020
In de Duitse Eifel zijn vakantiehuizen gesloten tot 19 april 2020.
In Nederland zijn bijeenkomsten vanaf 3 personen tot en met 28 april 2020 verboden.
Inmiddels heeft u per email ( op 27 maart 2020) een bericht ontvangen met wat dat voor uw vakantie betekent.
Heeft u niets ontvangen? Laat het ons weten, we sturen de mail alsnog.

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?
Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Hoe boek ik?
Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Hoe gaat het verder met de betaling?
Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 6 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Een optie nemen
Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Wanneer ontvang ik de documenten?
Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten dan alsnog toe.
3 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Zes weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren?
Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren?

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Uw annulering dient altijd schriftelijk (per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen. Als u 10 dagen na boeking annuleert, bent u 50 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. Als u binnen 6 weken voor aankomst annuleert, bent u 100 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. U kunt dit bedrag via uw eigen annuleringsverzekering terugvragen.   U ontvangt bij annulering dus geen geld terug via Ardennenplezier.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?
Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

U dient zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank. Mocht u de vakantie moeten annuleren, krijgt u alleen geld terug op basis van een door u afgesloten annuleringsverzekering.

Is een boeking overdraagbaar?
Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?
Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?
Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?
Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Waarvoor betaal ik een borg?
Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?
Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Hoe hoog is die borg?
Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?
Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Blijf op de hoogte van onze laatste aanbiedingen

Een moment geduld a.u.b...

Bedankt voor het aanmelden!

Ga naar zoekresultaten
0 filters
Advies nodig?
Bel of mail gerust dagelijks van 10:00 - 22:00
0570 615 994 (NL) 0031 570 615 994 (BE)
Wij berekenen geen reserveringskosten