Aanbod
Bel of mail gerust: ma. t/m zo. van 10:00 to 22:00
Wij berekenen geen reserveringskosten
Contact
0570 615 994 (NL) | 0031 570 615 994 (BE)
Veelgestelde vragen
Corona update 24 oktober 2021 Corona update 24 oktober 2021 Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn vakantie niet door kan gaan als gevolg van corona? Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn vakantie niet door kan gaan als gevolg van corona? Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona? Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona? Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een lockdown? Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een lockdown? Wat zijn de regels in Groothertogdom Luxemburg als je op vakantie gaat? Wat zijn de regels in Groothertogdom Luxemburg als je op vakantie gaat? Wat zijn de regels in Duitsland als je op vakantie gaat? Wat zijn de regels in Duitsland als je op vakantie gaat? Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat? Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat? Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven? Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven? Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR? Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR? Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb? Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb? Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen? Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen? Van wie en hoe ontvang ik de borg terug? Van wie en hoe ontvang ik de borg terug? Hoe hoog is die borg? Hoe hoog is die borg? Aan wie en hoe betaal ik de borg? Aan wie en hoe betaal ik de borg? Waarvoor betaal ik een borg? Waarvoor betaal ik een borg? Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig? Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig? Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden? Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden? Met welk verbruik dient u rekening te houden? Met welk verbruik dient u rekening te houden? Is een boeking overdraagbaar? Is een boeking overdraagbaar? Hoe zit het met de annuleringsverzekering? Hoe zit het met de annuleringsverzekering? Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd) Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd) Wanneer ontvang ik de documenten? Wanneer ontvang ik de documenten? Een optie nemen Een optie nemen Hoe gaat het verder met de betaling? Hoe gaat het verder met de betaling? Hoe boek ik? Hoe boek ik?
Corona update 24 oktober 2021

Twijfelt u of u op vakantie kunt? Vraag ons om hulp.

Belgische Ardennen:

Op dit moment  geldt het volgende reisadvies:

VOOR NEDERLANDERS:
Klik hier voor het reisadvies

VOOR BELGEN
Er is geen limiet meer op het aantal personen dat in een vakantiehuis verblijft.
Wel moeten alle mensen die op vakantie komen een identiteitsbewijs meenemen,

HOEVEEL MENSEN MOGEN ER IN EEN VAKANTIEHUIS?

Er is geen limiet meer op het aantal personen dat in een vakantiehuis verblijft.

Twijfelt u of u op vakantie kunt? Vraag ons om hulp.

De Duitse Eifel:

VOOR NEDERLANDERS:
Klik hier voor het reisadvies:

VOOR BELGEN
Voor Belgen die naar Duitsland willen reizen, gelden deze regels

Groothertogdom Luxemburg:

VOOR NEDERLANDERS:
Klik hier voor het reisadvies:

VOOR BELGEN
Voor Belgen die naar Groothertogdom Luxemburg reizen, gelden deze regels

Twijfelt u of u op vakantie kunt? Vraag ons om hulp.

 

Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn vakantie niet door kan gaan als gevolg van corona?

Wat gebeurt er met mijn betaling als ik niet op vakantie kan komen door coronamaatregelen?

Er zijn verschillende situaties mogelijk:

U kunt niet komen omdat het aantal personen per vakantiehuis is verkleind
Stel: u heeft geboekt met 5 stellen, maar er is nu maar een bubbel van je eigen familie en 1 extra persoon toegestaan per vakantiehuis.
Om die reden kunt u annuleren. Onderaan uw reserveringsformulier kunt u zien wat de mogelijkheden zijn na annulering:
(Per vakantiehuis zijn de annuleringsmogelijkheden verschillend)
– U krijgt een waardebon voor het betaalde bedrag om op een ander moment terug te komen;
-U kunt kosteloos omboeken naar een ander moment;

U gaat naar een code ‘oranje’ land.
Dit betekent dat niet-essentiële reizen worden afgeraden, en u bij thuiskomst in quarantaine moet gaan.
Om die reden kunt u annuleren. Onderaan uw reserveringsformulier kunt u zien wat de mogelijkheden zijn na annulering:
(Per vakantiehuis zijn de annuleringsmogelijkheden verschillend)
– U krijgt een waardebon voor het betaalde bedrag om op een ander moment terug te komen;
-U kunt kosteloos omboeken naar een ander moment;
-U krijgt bij enkele vakantiehuizen uw (aan)betaling terug. Dat geldt bij deze vakantiehuizen.

Er komt een lockdown, waardoor ofwel de grenzen dichtgaan, ofwel de vakantiehuizen dicht gaan.
Dat betekent dat uw vakantie niet door kan gaan.
Onderaan uw reserveringsformulier kunt u zien wat de mogelijkheden zijn na annulering:
(Per vakantiehuis zijn de annuleringsmogelijkheden verschillend)
– U krijgt een waardebon voor het betaalde bedrag om op een ander moment terug te komen;
-U kunt kosteloos omboeken naar een ander moment;
-U krijgt uw (aan)betaling terug. Dat geldt bij deze vakantiehuizen.

Wilt u weten wat er gebeurt met uw boeking? We informeren u graag.

 

 

 

Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona?

Wij hebben inderdaad versoepelde voorwaarden als u nu een vakantiehuis boekt voor in de zomer of het najaar:

    • Bij deze vakantiehuizen krijgt u gegarandeerd geld terug bij een lockdown waarbij de vakantiehuizen dicht moeten;
    • U hoeft de tweede betaling pas te voldoen, als zeker is dat uw vakantie door kan gaan en op zijn vroegst 3 weken voor aankomstdatum;
    • Als blijkt dat u niet mag reizen omdat de grenzen dicht zijn door corona, kunt u kosteloos omboeken, een waardebon ontvangen voor het aanbetaalde bedrag en in sommige gevallen kosteloos annuleren;

Wij zijn van 10 tot 22 uur te bereiken en reageren dezelfde dag voor al uw vragen.

Toch nog twijfels? Mail ons, we informeren u graag.

 

Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een lockdown?

Bij Ardennenplezier krijg je bij veel vakantiehuizen een ‘geld-terug-garantie’ voor als er een  lockdown komt.

Hoe werkt het?
Stel, je boekt een vakantiewoning voor in augustus. Je betaalt dan 50 % en in sommige gevallen 25 % van het huurbedrag aan. Pas als zeker is dat de vakantie door kan gaan, betaal je het tweede deel.
Dan blijkt dat door de corona crisis de woning toch op slot moet……Bij deze vakantiehuizen ontvang je dan gegarandeerd je geld terug!

Bij alle andere vakantiehuizen kun je kosteloos omboeken of een waardebon krijgen voor het aanbetaalde bedrag. Zo ben je nooit je geld kwijt!

Twijfels of vragen? Laat het ons weten. We helpen graag.

 

Wat zijn de regels in Groothertogdom Luxemburg als je op vakantie gaat?

Kijk hier voor de meest recente regels.

Wat zijn de regels in Duitsland als je op vakantie gaat?

Kijk hier voor de meest recente regels

Wat zijn de regels in België als je op vakantie gaat?

Kijk hier voor de meest recente regels.

Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven?

In de Belgische Ardennen:

Vanaf 26 juni 2021 is er geen limiet aan het aantal personen dat in een vakantiehuis mag verblijven.

MOGEN ER JEUGDKAMPEN WORDEN GEHOUDEN DEZE ZOMER?
Vanaf 25 juni tot 1 september 2021 zijn er weer jeugdkampen mogelijk met bubbels tot 100 personen, excl. begeleiding! Vanaf augustus zijn er zelfs bubbels mogelijk tot 200 personen! Kom met je (sport)vereniging naar 1 van onze groepshuizen met de mogelijkheid om te mountainbiken, kajakken, klimmen, etc. Vraag hier meer informatie.

In de Duitse Eifel:

In Duitsland is er geen beperking aan het aantal personen per vakantiehuis.

Twijfelt u? Vraag ons om hulp.

 

Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?

Wij zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar wordt overgemaakt.

Is mijn vakantie gegarandeerd als Ardennenplezier failliet gaat?

Ja, omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar gaat, is uw vakantie gegarandeerd. Ook als Ardennenplezier failliet zou gaan.

Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb?

U heeft een waardebon gekregen, omdat uw vakantie als gevolg van corona maatregelen niet door kon gaan.

De bon heeft de waarde van de betaling die u heeft gedaan.
U kunt gebruik maken van de bon tot een jaar na de datum van uw geannuleerde boeking.
De bon geldt alleen voor de vakantiewoning die u in eerste instantie geboekt had.
De bon kan niet worden ingewisseld tegen contanten.

 

 

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis (onderaan de pagina van elk vakantiehuis) kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

Als u zich wilt verzekeren voor ziekte of andere omstandigheden waardoor uw vakantie niet door kan gaan,  dient u zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank.
Mocht u de vakantie moeten annuleren omdat u of iemand in uw gezelschap ziek is, krijgt u alleen geld terug  via een door u zelf afgesloten annuleringsverzekering.

Kosteloos annuleren is in corona tijd in bepaalde omstandigheden mogelijk. Vraag hiernaar, elke situatie is weer anders.

 

 

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd)

ONDERSTAANDE ANTWOORDEN GELDEN NIET ALTIJD VOOR ANNULERINGEN OF WIJZIGINGEN IN CORONATIJD.
KIJK DAARVOOR BIJ EERDERE VEELGESTELDE VRAGEN, of neem contact met ons op.

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Uw annulering dient altijd schriftelijk (per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen. Als u 10 dagen na boeking annuleert, bent u 50 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. Als u binnen 6 weken voor aankomst annuleert, bent u 100 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. U kunt dit bedrag via uw eigen annuleringsverzekering terugvragen.   U ontvangt bij annulering dus geen geld terug via Ardennenplezier.

Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten dan alsnog toe.
3 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Zes weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 2 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Corona update 24 oktober 2021
Corona update 24 oktober 2021

Twijfelt u of u op vakantie kunt? Vraag ons om hulp.

Belgische Ardennen:

Op dit moment  geldt het volgende reisadvies:

VOOR NEDERLANDERS:
Klik hier voor het reisadvies

VOOR BELGEN
Er is geen limiet meer op het aantal personen dat in een vakantiehuis verblijft.
Wel moeten alle mensen die op vakantie komen een identiteitsbewijs meenemen,

HOEVEEL MENSEN MOGEN ER IN EEN VAKANTIEHUIS?

Er is geen limiet meer op het aantal personen dat in een vakantiehuis verblijft.

Twijfelt u of u op vakantie kunt? Vraag ons om hulp.

De Duitse Eifel:

VOOR NEDERLANDERS:
Klik hier voor het reisadvies:

VOOR BELGEN
Voor Belgen die naar Duitsland willen reizen, gelden deze regels

Groothertogdom Luxemburg:

VOOR NEDERLANDERS:
Klik hier voor het reisadvies:

VOOR BELGEN
Voor Belgen die naar Groothertogdom Luxemburg reizen, gelden deze regels

Twijfelt u of u op vakantie kunt? Vraag ons om hulp.

 

Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn vakantie niet door kan gaan als gevolg van corona?
Wat gebeurt er met mijn betaling als mijn vakantie niet door kan gaan als gevolg van corona?

Wat gebeurt er met mijn betaling als ik niet op vakantie kan komen door coronamaatregelen?

Er zijn verschillende situaties mogelijk:

U kunt niet komen omdat het aantal personen per vakantiehuis is verkleind
Stel: u heeft geboekt met 5 stellen, maar er is nu maar een bubbel van je eigen familie en 1 extra persoon toegestaan per vakantiehuis.
Om die reden kunt u annuleren. Onderaan uw reserveringsformulier kunt u zien wat de mogelijkheden zijn na annulering:
(Per vakantiehuis zijn de annuleringsmogelijkheden verschillend)
– U krijgt een waardebon voor het betaalde bedrag om op een ander moment terug te komen;
-U kunt kosteloos omboeken naar een ander moment;

U gaat naar een code ‘oranje’ land.
Dit betekent dat niet-essentiële reizen worden afgeraden, en u bij thuiskomst in quarantaine moet gaan.
Om die reden kunt u annuleren. Onderaan uw reserveringsformulier kunt u zien wat de mogelijkheden zijn na annulering:
(Per vakantiehuis zijn de annuleringsmogelijkheden verschillend)
– U krijgt een waardebon voor het betaalde bedrag om op een ander moment terug te komen;
-U kunt kosteloos omboeken naar een ander moment;
-U krijgt bij enkele vakantiehuizen uw (aan)betaling terug. Dat geldt bij deze vakantiehuizen.

Er komt een lockdown, waardoor ofwel de grenzen dichtgaan, ofwel de vakantiehuizen dicht gaan.
Dat betekent dat uw vakantie niet door kan gaan.
Onderaan uw reserveringsformulier kunt u zien wat de mogelijkheden zijn na annulering:
(Per vakantiehuis zijn de annuleringsmogelijkheden verschillend)
– U krijgt een waardebon voor het betaalde bedrag om op een ander moment terug te komen;
-U kunt kosteloos omboeken naar een ander moment;
-U krijgt uw (aan)betaling terug. Dat geldt bij deze vakantiehuizen.

Wilt u weten wat er gebeurt met uw boeking? We informeren u graag.

 

 

 

Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona?
Zijn er versoepelde boekingsvoorwaarden in verband met corona?

Wij hebben inderdaad versoepelde voorwaarden als u nu een vakantiehuis boekt voor in de zomer of het najaar:

    • Bij deze vakantiehuizen krijgt u gegarandeerd geld terug bij een lockdown waarbij de vakantiehuizen dicht moeten;
    • U hoeft de tweede betaling pas te voldoen, als zeker is dat uw vakantie door kan gaan en op zijn vroegst 3 weken voor aankomstdatum;
    • Als blijkt dat u niet mag reizen omdat de grenzen dicht zijn door corona, kunt u kosteloos omboeken, een waardebon ontvangen voor het aanbetaalde bedrag en in sommige gevallen kosteloos annuleren;

Wij zijn van 10 tot 22 uur te bereiken en reageren dezelfde dag voor al uw vragen.

Toch nog twijfels? Mail ons, we informeren u graag.

 

Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een lockdown?
Bij welke vakantiehuizen krijg ik gegarandeerd geld terug bij een lockdown?

Bij Ardennenplezier krijg je bij veel vakantiehuizen een ‘geld-terug-garantie’ voor als er een  lockdown komt.

Hoe werkt het?
Stel, je boekt een vakantiewoning voor in augustus. Je betaalt dan 50 % en in sommige gevallen 25 % van het huurbedrag aan. Pas als zeker is dat de vakantie door kan gaan, betaal je het tweede deel.
Dan blijkt dat door de corona crisis de woning toch op slot moet……Bij deze vakantiehuizen ontvang je dan gegarandeerd je geld terug!

Bij alle andere vakantiehuizen kun je kosteloos omboeken of een waardebon krijgen voor het aanbetaalde bedrag. Zo ben je nooit je geld kwijt!

Twijfels of vragen? Laat het ons weten. We helpen graag.

 

Wat zijn de regels in Groothertogdom Luxemburg als je op vakantie gaat?
Wat zijn de regels in Groothertogdom Luxemburg als je op vakantie gaat?

Kijk hier voor de meest recente regels.

Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven?
Hoeveel mensen mogen er tegelijk in een vakantiehuis verblijven?

In de Belgische Ardennen:

Vanaf 26 juni 2021 is er geen limiet aan het aantal personen dat in een vakantiehuis mag verblijven.

MOGEN ER JEUGDKAMPEN WORDEN GEHOUDEN DEZE ZOMER?
Vanaf 25 juni tot 1 september 2021 zijn er weer jeugdkampen mogelijk met bubbels tot 100 personen, excl. begeleiding! Vanaf augustus zijn er zelfs bubbels mogelijk tot 200 personen! Kom met je (sport)vereniging naar 1 van onze groepshuizen met de mogelijkheid om te mountainbiken, kajakken, klimmen, etc. Vraag hier meer informatie.

In de Duitse Eifel:

In Duitsland is er geen beperking aan het aantal personen per vakantiehuis.

Twijfelt u? Vraag ons om hulp.

 

Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?
Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?

Wij zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar wordt overgemaakt.

Is mijn vakantie gegarandeerd als Ardennenplezier failliet gaat?

Ja, omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar gaat, is uw vakantie gegarandeerd. Ook als Ardennenplezier failliet zou gaan.

Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb?
Hoe werkt de waardebon die ik gekregen heb?

U heeft een waardebon gekregen, omdat uw vakantie als gevolg van corona maatregelen niet door kon gaan.

De bon heeft de waarde van de betaling die u heeft gedaan.
U kunt gebruik maken van de bon tot een jaar na de datum van uw geannuleerde boeking.
De bon geldt alleen voor de vakantiewoning die u in eerste instantie geboekt had.
De bon kan niet worden ingewisseld tegen contanten.

 

 

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?
Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis (onderaan de pagina van elk vakantiehuis) kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?
Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Hoe hoog is die borg?
Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?
Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Waarvoor betaal ik een borg?
Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?
Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?
Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?
Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Is een boeking overdraagbaar?
Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?
Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

Als u zich wilt verzekeren voor ziekte of andere omstandigheden waardoor uw vakantie niet door kan gaan,  dient u zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank.
Mocht u de vakantie moeten annuleren omdat u of iemand in uw gezelschap ziek is, krijgt u alleen geld terug  via een door u zelf afgesloten annuleringsverzekering.

Kosteloos annuleren is in corona tijd in bepaalde omstandigheden mogelijk. Vraag hiernaar, elke situatie is weer anders.

 

 

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd)
Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren? (buiten coronatijd)

ONDERSTAANDE ANTWOORDEN GELDEN NIET ALTIJD VOOR ANNULERINGEN OF WIJZIGINGEN IN CORONATIJD.
KIJK DAARVOOR BIJ EERDERE VEELGESTELDE VRAGEN, of neem contact met ons op.

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Uw annulering dient altijd schriftelijk (per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen. Als u 10 dagen na boeking annuleert, bent u 50 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. Als u binnen 6 weken voor aankomst annuleert, bent u 100 % van het huurbedrag verschuldigd aan de eigenaar. U kunt dit bedrag via uw eigen annuleringsverzekering terugvragen.   U ontvangt bij annulering dus geen geld terug via Ardennenplezier.

Wanneer ontvang ik de documenten?
Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten dan alsnog toe.
3 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Zes weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Een optie nemen
Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Hoe gaat het verder met de betaling?
Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 2 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Hoe boek ik?
Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Blijf op de hoogte van onze laatste aanbiedingen

Een moment geduld a.u.b...

Bedankt voor het aanmelden!

Ga naar zoekresultaten
0 filters
Advies nodig?
Bel of mail gerust dagelijks van 10:00 - 22:00
0570 615 994 (NL) 0031 570 615 994 (BE)
Wij berekenen geen reserveringskosten