Veelgestelde vragen

Home Veelgestelde vragen

Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u dat betrouwbaar en zonder reserveringskosten reserveren. U kunt online direct en gemakkelijk uw boeking maken via het reserveringssysteem.

Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6  weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 6 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. .

Een optie nemen

Buiten het hoogseizoen is het mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Wanneer ontvang ik de documenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail.

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren?

Uw annulering dient altijd schriftelijk (per post of per e-mail) te gebeuren. Als u het reserveringsformulier heeft ingevuld, maar u heeft nog niet betaald, is het binnen 5 dagen nog mogelijk de boeking te annuleren, via email, post of per telefoon. Als u na het invullen van het reserveringsformulier na 5 dagen pas annuleert, zijn wij genoodzaakt € 25,- aan administratiekosten te rekenen.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

U dient zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank. Mocht u de vakantie moeten annuleren, krijgt u alleen geld terug op basis van een door u afgesloten annuleringsverzekering.

Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u schriftelijk, per post of per e-mail, kenbaar te maken.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, telefoon, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bank- of girorekening. Mocht dit niet het geval zijn, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Staat uw vraag er niet tussen?

Neem dan contact met ons op via: info@ardennenplezier.nl of bel 0570 615 994.

Laden

Wij halen uw beschikbaarheid op, een moment geduld a.u.b.