Bel of mail gerust: ma. t/m zo. van 10:00 tot 22:00
Wij berekenen geen reserveringskosten
Veelgestelde vragen
Waarom zijn jullie niet aangesloten bij de SGR of ANVR?

Wij zijn niet aangesloten bij de ANVR/SGR omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar wordt overgemaakt.

Is mijn vakantie gegarandeerd als Ardennenplezier failliet gaat?

Ja, omdat uw betaling rechtstreeks naar de eigenaar gaat, is uw vakantie gegarandeerd. Ook als Ardennenplezier failliet zou gaan.

Waar kan ik recensies vinden over de vakantiehuizen?

Bij elk huis (onderaan de pagina van elk vakantiehuis) kunt u recensies vinden van mensen die via Ardennenplezier in het vakantiehuis verbleven. Ardennenplezier vraagt na het verblijf om een recensie, maar niet iedereen gaat op het verzoek in. Daarom staat bij de ene vakantiewoning wel een recensie en bij de andere niet. Het team van Ardennenplezier heeft elke vakantiewoning op de website zelf bezocht. Als u aanvullende vragen heeft over de woning, beantwoorden we die graag!

Van wie en hoe ontvang ik de borg terug?

De terugbetaling vindt doorgaans binnen 14 dagen na terugkeer plaats door de vakantiehuiseigenaar op uw bankrekening en in enkele gevallen voor Ardennenplezier. Mocht de borg niet op tijd terugbetaald worden, kunt u ons mailen en nemen wij direct contact op met de eigenaar.

Hoe hoog is die borg?

Dit is per huis verschillend.

Aan wie en hoe betaal ik de borg?

In de regel dient de borg met de reissom betaald per bank te worden, in enkele gevallen wordt de borg ter plaatse betaald.

Waarvoor betaal ik een borg?

Voor de verrekening van eventuele bijkomende kosten zoals de energiekosten en voor eventuele ontstane schade moet u bij de tweede betaling of bij de sleuteloverdracht, een borg betalen. Deze ontvangt u binnen veertien dagen of eerder terug.

Zijn er in het vakantiehuis dekens/dekbedden en kussen aanwezig?

Er zijn bij het vakantiehuis altijd dekens/dekbedden en kussens aanwezig voor alle bedden (met uitzondering van kinderbedden). Bedlinnen kunt u eventueel zelf mee brengen of bij enkele huizen bestellen. In sommige gevallen dient u verplicht bedlinnen te huren. Handdoeken en theedoeken of zijn soms te huur of dient u zelf mee te nemen op reis. Onder het reserveringssysteem staat vermeld of u bed- en badlinnen kunt huren of niet.

Kan het vakantiehuis zelf schoongemaakt worden?

Bij enkele vakantiehuizen heeft u de keuze of u het huis zelf schoonmaakt, of dat u dit laat doen. In de meeste gevallen is de eindschoonmaak verplicht en soms is er in het geheel geen eindschoonmaak te bestellen. Kiest u ervoor het vakantiehuis zelf schoon te maken, dan wordt na vertrek het vakantiehuis gecontroleerd door de huiseigenaar/contactpersoon.

Met welk verbruik dient u rekening te houden?

Kosten voor stroom, gas, water, brandhout, olie en verwarming zijn variabele kosten. Bij veel vakantiehuizen zijn deze verbruikskosten inclusief. In andere gevallen is het verbruik afhankelijk van het type huis, inrichting en voorzieningen en grootte. Bij de beschrijving van uw vakantiehuis staat aangegeven of verbruikskosten inclusief of exclusief zijn. Wij adviseren u het licht uit te doen en andere technische apparaten uit te schakelen, als u dit niet meer nodig heeft of het vakantiehuis verlaat. Dit brengt minder kosten met zich mee en is ook goed voor het milieu. De verbruikskosten worden met de borgsom verrekend en overschrijden deze normaliter niet bij normaal verbruik! Bij aankomst worden in enkele huizen de meterstanden genoteerd. Ook na vertrek worden de meterstanden afgelezen. Deze meterstanden worden gebruikt voor het verrekenen van de verbruikskosten met de borg.

Is een boeking overdraagbaar?

Ja, dat is mogelijk. Naamswijzigingen zijn kosteloos, indien de verblijfsperiode en vakantiehuis gelijk blijft. Dit dient u per e-mail, kenbaar te maken.

Hoe zit het met de annuleringsverzekering?

Als u zich wilt verzekeren voor ziekte of andere omstandigheden waardoor uw vakantie niet door kan gaan,  dient u zelf een annuleringsverzekering af te sluiten, bijvoorbeeld bij uw bank.
Mocht u de vakantie moeten annuleren omdat u of iemand in uw gezelschap ziek is, krijgt u alleen geld terug  via een door u zelf afgesloten annuleringsverzekering.

Kosteloos annuleren is in corona tijd in bepaalde omstandigheden mogelijk. Vraag hiernaar, elke situatie is weer anders.

 

 

Hoe kan ik mijn boeking veranderen of annuleren?

 

Wijziging van de boeking
U kunt wijzigingen in aantal personen of het verzoek om een hond mee te nemen, etc etc via de mail stellen: info@ardennenplezier.nl
Wijziging in datum is in enkele gevallen mogelijk in overleg met de eigenaar en mits dit niet kort voor de vakantie gevraagd wordt.

Annulering van uw boeking
Bij Ardennenplezier kunt u geen annuleringsverzekering afsluiten. U moet zelf een annuleringsverzekering afsluiten.
Annuleringen dienen per e-mail aan ons te worden doorgegeven.
1. Elke boeking kunt u binnen 5 dagen, gerekend vanaf de boekingsdatum, ongedaan maken.
2. Bij annulering na 5 dagen zijn de volgende annuleringsvoorwaarden van toepassing
• Bij annulering tot de 42ste dag (6 weken) voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 25% van de huursom.
• Bij annulering tussen de 42ste dag (6 weken) en de 28ste dag (4 weken) voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 50% van de huursom.
• Bij annulering tussen de 28ste dag (4 weken) en de 3de dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 80% van de huursom.
• Bij annulering op de 2de dag voor het begin of later bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom.

Wanneer ontvang ik de reisdocumenten?

Na boeking ontvangt u direct per e-mail een automatische boekingsbevestiging en de betalingsgegevens per mail. Het kan zijn dat uw boeking in uw SPAMbox beland.
Mocht u geen gegevens ontvangen, laat het ons dan even weten, wij sturen de documenten alsnog toe.
5 dagen na boeking ontvangt u de reisbescheiden, met meer informatie over het door u geboekte vakantiehuis en het adres.

Vijf weken voor de datum waarop uw vakantie begint, ontvangt u automatisch via de mail de betalingsgegevens voor de tweede termijn. Als u vragen heeft, kunt u die altijd stellen via info@ardennenplezier.nl

Een optie nemen

Het is bij ons mogelijk een optie te nemen van max. een week. Daarvoor hebben wij uw telefoonnummer nodig. Als er dan meer interesse is in de woning, bellen wij u als eerste met de vraag of u gebruik wilt maken van de optie. Laat wel even weten na een week of u wel of geen gebruik maakt van de optie.

Hoe gaat het verder met de betaling?

Bij boekingen meer dan 6 weken voor de aankomstdag bedraagt de aanbetaling 50 % van de volledige huursom. De restantbetaling (huursom, waarborg en evt extra kosten, zoals schoonmaak, bedlinnen etc) moet uiterlijk 4 weken voor aankomst bij het vakantiehuis betaald zijn. U krijgt hier automatisch via de mail bericht over. LET OP: U ontvangt normaliter geen bevestiging van ontvangst van de betalingen. Alleen als uw betaling niet op tijd binnen is, krijgt u van ons bericht. Geen bericht is goed bericht!

Hoe boek ik?

Wanneer u uw vakantiewoning heeft gevonden, kunt u op 2 manieren uw boeking in orde maken.
1. Via het reserveringsformulier. U selecteert in de kalender van de vakantiewoning de door u gewenste periode ( begin en einddatum) en klikt vervolgens op opties en boeken.
Na het invullen van uw gegevens, ontvangt u automatisch de bevestiging en de betalingsgegevens voor de eerste termijn. Als u de bevestiging niet binnenkrijgt, kijk dan even in uw spambox of stuur ons een mailtje. Wij sturen u dan alsnog de bevestiging toe.
2. U stuurt ons via de mail ( info@ardennenplezier.nl) de volgende gegevens: Naam, adres en mobiel telefoonnummer van de contactpersoon, aantal volwassenen en aantal kinderen. en of er een huisdier meekomt. Wij maken de boeking dan graag voor u in orde.

Ga naar zoekresultaten
0 filters
Advies nodig?
Bel of mail gerust dagelijks van 10:00 - 22:00
0570 615 994 (NL) 0031 570 615 994 (BE)
Wij berekenen geen reserveringskosten